Dikuasakan oleh Blogger.

10 April 2011

SENARAI PEMBELI DIRHAM

Sejak awal bulan April 2011, beberapa orang telah menukar wang fiat mereka dengan dirham. Saya sendiri pada awalnya tidak menyangka 235 dirham yang baru saya dapat pada hari Sabtu, 2hb April hampir habis dalam masa kurang dari seminggu. Berikut ini adalah senarai nama beberapa orang yang telah menukar wang fiat mereka dengan saya.
  • Tuan Wahiduddin, ayah mertua saya :) - 50 dirham
  • Ustaz Abdullah, pensyarah MTNP - 30 dirham
  • Ustaz Ibrahim, pensyarah MTNP - 2 dirham
  • En. Hafiz, ahli usrah saya - 46 dirham
  • Ustaz Shafarul, pensyarah MTNP - 13 dirham
  • Ustazah Salma, guru bahasa Arab USIM - 25
  • Ustazah Manal, guru bahasa Arab USIM - 21 diham
  • Ucu, Mak Su dari isteri saya - 4 dirham
  • Ustazah Norita, mahasiswa master UKM - 1 dirham
  • Ustaz Sukri, pensyarah MTNP - 2 dirham
  • Nasiruddin, pelajar diploma MTNP - 5 dirham
  • Kamarul, pelajar diploma MTNP - 2 dirham
  • Cik Rubi, pelajar UIA Kuantan- 5 dirham
  • Aiman Ridwan, pelajar tingkatan 2 MTNP - 10 dirham
  • Luqman Al-Hakim, pelajar tingkatan 1 MTNP - 1 dirham
  • Ahmada, pelajar tingkatan 1 MTNP - 1 dirham
  • Adam Faliq, pelajar tingkatan 2 MTNP - 2 dirham
  • Azhan, pelajar tingkatan 2 MTNP - 1 dirham
  • Ramadhan, pelajar tingkatan 1 MTNP - 2 dirham
  • Iqbal, pelajar tingkatan 1 MTNP - 2 dirham
  • Selebihnya untuk simpanan saya sendiri
Disebabkan bekalan dirham saya tinggal sedikit, pada hari Selasa, 4 April saya telah mendapatkan bekalan baru sebanyak 14 dirham serta membuat tempahan baru sebanyak 200 dirham pada hari Rabu, 5 April dan mendapatkannya pada hari Jumaat 7hb April. Berikut ini adalah senarai beberapa nama yang telah menukar wang fiat mereka dengan saya.
  • En. Ismaizam, staf ICT MTNP - 15 dirham
  • Shahdan, pelajar UIA Kuantan - 12 dirham
  • Puan Rozita, suri rumah - 10 dirham
  • Ucu, Mak Su dari isteri saya - 2 dirham
  • Ramadhan, pelajar tingkatan 1 MTNP - 4 dirham
  • Hilmi Hamdan, pelajar UIA Kuantan - 14 dirham
  • Ustazah Salma, guru bahasa Arab USIM - 25
  • Puan Atriza, penulis - 5 dirham
  • Ustazah Mashitoh, Guru SMK Beserah - 7 dirham
  • Hariz, pelajar tingkatan 1 MTNP - 1 dirham
  • Teacher Hikmah, Guru bahasa Inggeris Maahad Saiyidah Khadijah - 5 dirham
  • Badrul Amin, pelajar tingkatan 2 MTNP - 7 dirham
  • Hazim, pelajar tingkatan 2 MTNP - 2 dirham
  • Iqbal, pelajar tingkatan 1 MTNP - 2 dirham
  • Kamarul, pelajar diploma MTNP - 1 dirham
  • Ustaz Amin, pensyarah MTNP - 20 dirham
  • Ustaz Fadhli, pensyarah DQ JAKIM- 3 dirham
  • Lukman, pelajar tingkatan 1 MTNP - 1 dirham
  • Anas Amri, pelajar diploma MTNP - 20 dirham
  • Selebihnya masih dalam simpanan saya
Walaupun ada di antara mereka yang hanya menukar wang fiat mereka dengan 1 dirham, maka itu lebih baik daripada tidak sama sekali. Untuk itu saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang telah menukarkan wang fiat meraka dengan dirham dari saya.

Semoga dengan pertukaran wang fiat kepada wang sunnah ini, selain mendapat keuntungan dari aspek duniawi, kita juga turut mendapat keuntungan dari aspek ukhrawi. Amin!

1 Comentário:

amin berkata... [Reply to comment]

salam..abg..sy nk tanye dkat mane sy boleh beli dirham ni?

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

  ©HIKMAH GOLD - Todos os direitos reservados.

Template by Dicas Blogger | Topo